Viena didelė organizacija pakvietė padėti jiems sukurti savo viziją. Visą strategiją vedė kitas žmogus, todėl toks epizodinis vaidmuo kiek netipiškas. Klausimas nuo kurio mums reikėjo pradėti, kartu su kolega vedančiu visą procesą – sutarimo, o kas yra strategija? Paprastais žodžiais, ne vadybos terminais. Čia mūsų pasaulėžiūra išsiskyrė ir paskatino mane kelti tą klausimą plačiau.

Kas yra strategija? Ne iš ko ji susideda, ne kaip ją parašyti, bet apie ką ji ir kam ji reikalinga ? Tikroji strategija yra apie įsitikinimus, sprendimus kuo tikite ir ką kursite artimiausius metus. Jame sugula kur norime nueiti ir kokiais principais vadovausimės ten eidami. Strateginis planas padeda sudėlioti kaip tie įsitikinimai atsiskleis ilgalaikėje veikloje bei kaip atras vietą įmonės (organizacijos) kasdienybėje.

Kuo tikite – tai pagrindinis klausimas (sprendimas), strategijos kūrimo procese.  Kodėl? Nes viskas prasideda nuo minties. Ir  tai kuo tikime sąlygoja kaip jaučiamės, jausmai sąlygoja veiksmus, o veiksmas atsispindi rezultatuose. Tinka šita schema ir asmeniniam pjūviui, ir verslo pjūviui.

Tik vietoje to, kad pasižiūrėtume kuo iš tikrųjų tikime, mes užsiimame „teisingų“ atsakymų ieškojimu, vardindami ir galvodami kas patiktų kitiems. Nežiūrime ką iš tikrųjų jaučiame ir galvojame patys. Tada veikiame taktiniame lygmenyje, neturime nuoseklumo ir diena ateina, kada nebepatinkame patys sau. O nepatikdami sau, ilgalaikio santykio ir svaikos organizacijos /ženklo/verslo nesukursite.

Norėdami kurti verslą, kuriantį ir keičiantį pokyčius, būtina atsigręžkite į save, į tai kuo tikite, į savo misiją. Kai žinai kur nori nueiti, paprasčiau eiti.Lieka dar pasižiūrėti į ryškesnes tendencijas, jūsų swot‘ą ir neabejotinai atrasite geriausią formulę autentiškai strategijai. Kaip vienas darbo grupės dalyvis apibendrino“ ilgą laiką turėjome strategiją, kuri tiko bet kokiai organizacijai, dabar turime sprendimą, kuris tinka tik mums“

Kurkite autentiškas strategijas, ne ilgalaikius planus, kurie tolimi ir nevisada aiškus. Ir raktai čia du: labai gili analizė (analizė nėra tiesų rinkinys, kurias visi žino, tai įžvalgų rinkinys, kaip keičiasi kultūra, aplinka, žmogaus įpročiai ar pan.) ir antra – aiškiai ir paprasai suvokti savo misiją (ir ją salygojančius įsitikinimu).

Strategija būtina kiekvienai augti siekiančiai organizacijai ar įmonei. Nes kiekvienas mūsų veiksmas prasideda nuo minties. Bet ne „planas“ būtinas, o misija ir jos įveiklinimas, kuriais vadovaujantis lengviau ir žmones įdarbindami, ir procesus kurti.