Misijos, vizija, vertybės – sąvokos pažįstamos dar iš universiteto laikų, nors nebūtinai buvo aiškiai atskleistos. Žinome, kad turėti jas reikia, bet kaip panaudoti – neaišku. Tada „pasiskoliname“ jas, sukeliame į svetainę ir pamištame. Nes jums jos nieko nereiškia. O ir „panaudoti nėra kaip“.

Karaoke žaidime karts nuo karto sudalyvauti linksma. Bet pastebėti būsite, kai būsite autentiški. O autentiškumas laikosi ant įsitikinimų ir vertybių. Jos šviečia. Visada.

Vertybės verslo sprendimuose

Žmonės buriasi apie idealus, buriasi aplink tai, kuo tikime. Idealai – tai ne deklaracijos, tai visuma, kurią atskleidžiame per santykius, požiūrį, elgesį. Tai įsitikinimai, kurie yra identiteto pamatas. Jie „kalba“ per veikimą, itin subtiliai, bet galingai. Jie traukia ir žavi, jie netgi kartais pateisina klaidas. Todėl suvokti savuosius ir integruoti juos į visą organizaciją, yra būtina.

Jei nesate įsivardinę savo įsitikinimų, vartotojai vis tiek juos mato – jūsų veiksmuose, požiūriuose, įvaizdyje.  Bet ar mato tai, ką jūs norite atskleisti?- nebūtinai.

Todėl du žingsniai svarbūs kiekvienam verslui:

1.Pasižiūrėkite kuo iš tikrųjų tikite?

Pirmiausia mes sukuriame įsitikinimus, tada įsitikinimai kuria mus. Bet gera žinia – įsitikinimus galime atpažinti ir keisti. Todėl pradėti vis tiek reikia nuo pasižiūrėjimo į save. Kuo šiandiena vadovaujatės? Ir kuo šiandiena iš tikrųjų tikite?

Verslo vertybės gali būti:

  • Principai, kuriais jūs vadovaujatės asmeniškai – laisvė, inovacijos, pagarba vienas kitam, kt
  • Požiūriai ir įsitikinimai, kuriais vodovaujatės darbe – (ypač svarbu) kaip veikia vadovai? Kaip turi būti padarytas darbas?
  • Organizacijos elgesio standartai – kas priimtina.

Svarbu: nekurkite jų „iš dangaus“, bet pasistenkite juos atpažinti savo (įmonės) veikloje. Jeigu patiems jas atpažinti sunku, pasikvieskite pagalbą. Atpažinkite ir išryškinkite tai, kas jumyse jau yra. Bus lengviau visiems patikėti: ir komandai, ir vartotojams.

Jeigu nagrinėdami pastebėjote (surašėte), kad vertybių, įsitikinimų ar principų, kuriais vadovaujatės, yra ganėtinai daug, pasirinkite svarbiausias. Tik neužtenka jas deklaruoti. Svarbu kad jos įsigyventų jūsų kasdienėje veikloje.

2. Kaip jas integruoti?

Vertybės yra pamatas kompanijos augimui. Svarbu jas pažinti, apie jas kalbėti ne tik vadovų lygmenyje, bet su visa komanda. Siekiant stiprinti (integruoti) kompanijos vertybes į kasdienę veiklą, svarbu suprasti jas ne tik kodėl jos mums svarbios, bet ir aptarti gaires, kad žmonės jas atpažintų, bet ir mokėtų jomis vadovautis kasdienėje veikloje.

Pavyzdys:

  • Vertybė: Pagarba
  • Principas: Esu atviras bendraujant su žmonėmis, ir tikiuosi, kad kiti bus atviri su manimi.
  • Elgesys: Jeigu nesutariu su kuo nors, sieksiu tai spręsti tarpusavyje, neįtraukiant kitų kolegų.

Atviras žvilgsnis į save gali padėti būti pastebėtais. Stabtelėkite ir pažinkite save. Jei reikia pagalbos, mes galime padėti šiame atradimų kelyje.