FB stebėjau asmeninį brand’ą kuriantį žmogų, įsitraukusį į keturiolikos dienų asmeninio brando kūrimo iššūkį. Sekė klausimai „kaip jūs mane apibūdinsite“ , ar „kokia spalva mane atspindi labiausiai“. Malonūs buvo atsakymai paskyrą sekančių žmonių. Malonu turėtų būti ir brand’ą kuriančiam gražius žodžius girdėti. Tik tokiu būdu sukurtas brand’as dažniau dalyvauja “grožio konkurse”. Taip sukurtas ženklas, daugeliu atveju atsidurs per toli nuo realių žmonių. Bus faini, bet nereikalingi.

Ženklo tikslas yra „būti reikalingu žmogui“, ne „būti gražiu“. Gražiu būti gražu, bet jei žmonėms nereikalingas, jeigu jų poreikių neatliepi, jeigu neišgirsti ko reikia jiems (ne visada ir jiems patiems tą poreikį supratus), tada visos kitos pastangos tampa tik grožio konkurso elementu.

Noras būti „gražiu“- atliepia jūsų (verslo kuriančio) poreikį priklausyti verslininkų bendruomenei. Bet vartotojai ne apie jus galvoja, vartotojai galvoja apie save ir savo „tuštumą“, kurią jūsų pasiūlymai gali užpildyti (bent kuriam laikui). Verslas kuriamas žmonėms, – jų problemoms spręsti. Verslas kuriamas žmonėms, jiems padėti būti gražesniems, saugesniems, užtikrintesniems ir pan. Nepastatysime tilto tik viename krante.

Tai kiekvienam savo ženklą kuriančiam lieka suprasti- kokia problema kyla žmonėm, kurią jūs galite atliepti. Čia rasis verslas,  čia tikri iššūkiai, ir čia bus tikri rezultatai.

Kaip suprasti? – Klausyti, stebėti, būti su jais, be išankstinių nuostatų, be noro pasitvirtinti ką žinau. Klausyti žmones, ne mėgautis savimi. Vivat